Przerwa organizacyjna!

W związku z przerwą świąteczną, remanentem oraz planowanymi zmianami organizacyjnymi do odwołania nie będzie możliwe składanie zamówień w sklepie.

W przypadku pilnych spraw prosimy o kontakt.


infolinia (pon-pt | 10:00 - 17:00):

22 266 84 88
801 011 608

 

fax: 22 266 80 84
e-mail: kontakt@groteka44.pl

GG online (kliknij i pisz):
GroTekarz Kamil
GroTekarz Tadeusz


Odbiór osobisty:
Warszawa Białołęka - sprawdź

Kategorie



Anachrony (edycja polska)

Przygotuj się na nadchodzący kataklizm!
- Oceń i wystaw recenzję
Kod produktu: 19706
Wydawca: Albi
Liczba graczy:  1-4
Zalecany wiek: od 15 lat
Czas gry: 30-120 minut
Autorzy: Richard Amann
Viktor Peter
Dávid Turczi
Wydanie: polskie
Instrukcja: polska - pobierz
Losowość: wpływa na grę
Interakcja: bardzo wyraźna
Złożoność: wymaga chwili refleksji

Dostępność:
Niedostępne
Powiadom o dostępności - kliknij
szt.
Cena netto: 200,73 zł 246,90 zł

XXVI wiek, Nowa Ziemia. Świat się zmienił. Planeta powoli podnosi się po Dniu Oczyszczenia: dniu, w którym eksplozja nieznanego pochodzenia o katastrofalnym zasięgu wstrząsnęła całą Ziemią. Większość ludności została zgładzona, a znaczna część powierzchni Ziemi przestała nadawać się do zamieszkania.

Nikt nie wiedział co tak naprawdę spowodowało apokalipsę - jedyne co mogli zrobić ocaleni, to szukać schronienia i poczekać aż opadnie pył.

Grafika ze strategicznej gry planszowej Anachrony
Resztki ludzkości rozdzieliły się na cztery kompletnie różne obozy wyznające ideologie zwane Ścieżkami:

  • wyznawcy pokoju obrali Ścieżkę Harmonii, żyjąc w jednej z niewielu ocalałych kolebek natury, pełnej flory i fauny,
  • surowi wyznawcy Ścieżki Dominacji przemierzają oceany w olbrzymim statku-metropolii,
  • przebiegli wyznawcy Ścieżki Postępu patrzą z góry na Ziemię ze swojego latającego miasta,
  • pobożni wyznawcy Ścieżki Zbawienia, mieszkający w rozległych podziemnych korytarzach i komnatach.


Między wyznawcami ścieżek panuje kruchy pokój, lecz żyją prawie w zupełnym odosobnieniu. Ich jedynym punktem spotkań jest stolica, ostatnie niezależne miasto na Ziemi, prowadzone przez globalny organ zarządzający: Radę Światową.

Wiele lat później odkrywcy znaleźli bogate źródło nieznanej substancji w Strefie Zero Dnia Oczyszczenia. Wytrzymałe i lekkie Neutronium, jak nazwali je odkrywcy, okazało się niezastąpione jako materiał budowlany.

Dla upamiętnienia trzechsetnej rocznicy dnia apokalipsy, Rada Światowa rozpoczęła budowę pięciu monumentów zrobionych w całości z Neutronium i reprezentujących cztery ścieżki oraz stolicę świata. Gdy rozpoczęły się obchody rocznicy, delegacje czterech Ścieżek stały się świadkami najbardziej przełomowego zdarzenia od czasu Oczyszczenia.


Ilustracja z gry planszowej Anachrony
W Anachrony wcielasz się w lidera jednej ze ścieżek ideologicznych Nowej Ziemi: Harmonii, Dominacji, Postępu lub Zbawienia. Twoim głównym celem jest przygotowanie się na nadchodzące uderzenie asteroidy, zabezpieczenie przyszłości dla swoich ludzi i przezwyciężenie pozostałych trzech Ścieżek, by stać się dominującą ideologią, która ukształtuje przyszłość ludzkości.

Rozgrywka toczy się przez maksymalnie siedem rund zwanych erami, które reprezentują kilka lat. Po czwartej erze następuje uderzenie asteroidy, które zmienia to, jak rozgrywane są pozostałe ery i rozpoczyna odliczanie do końca gry.

Rozgrywka Anchrony składa się z trzech głównych mechanik:

  • zasilania i używania egzoszkieletów,
  • wykonywania akcji robotnikami,
  • używania podróży w czasie.


Dwupoziomowa mechanika zarządzania pracownikami

System zarządzania robotnikami w Anachrony obejmuje cztery różne typy pracowników, wyróżniających się między sobą mocnymi i słabymi stronami.

Niektóre akcje są domyślnie dostępne dla poszczególnych pracowników, podczas gdy inne są możliwe tylko dzięki specjalnej formie wzmocnienia i ochrony - egzoszkieletowi. Pracownicy i egzoszkielety są zarządzane osobno, lecz do sukcesu potrzebujesz obu.

Zarządzanie zasobami w czasie

Dzięki szczelinom w czasie łączącym przeszłość z teraźniejszością, liderzy mogą poprosić o użyczenie zasobów od siebie samych z przyszłości. Te dobra mogą znacząco wzmocnić rozwój gracza, jednak nie ma nic za darmo - w późniejszych erach pętla musi zostać zamknięta, a zasoby należy przesłać w przeszłość!

Wtrącanie się w kontinuum czasoprzestrzenne niesie ze sobą ogromne ryzyko - jeśli pętla nie zostanie zamknięta, tymczasowe anomalie zaczną rozrywać teraźniejszość...

Rozwijaj się, przygotowuj i przetrwaj kataklizm

Rozgrywkę w Anachrony silnie determinuje punkt zwrotny w postaci uderzenia asteroidy. To zdarzenie zmieni dostępne akcje, otworzy nowe możliwości i rozpocznie odliczanie do końca gry. Dzięki starannemu planowaniu i przygotowaniu gracze mogą nawet wykorzystać efekty katastrofy.

Anachrony, to przede wszystkim:

  • fascynujące połączenie świata science-fiction i niezwykłej historii,
  • zarządzanie pracownikami i zasobami przeplecione ekscytującymi podróżami w czasie,
  • kilka różnych typów pracowników, każdy posiadający inne mocne i słabe strony,
  • świetnie zbalansowana rozgrywka, zarówno w trybie solo, jak i na dwóch, trzech, czy czterech graczy - każdy uczestnik rozgrywki obiera całkowicie inną ścieżkę rozwoju,
  • duża regrywalność, którą gra zawdzięcza zróżnicowanym umiejętnościom postaci i dużej ilości dróg prowadzących do zwycięstwa,
  • duża możliwość zawiązywania sojuszy podczas gry, knucia spisków, tymczasowej kooperacji,
  • dwa dodatkowe tryby gry dla bardziej zaawansowanych graczy!

 

Zestaw zawiera:  
planszę główną
4 plansze graczy
4 dwustronne plansze ścieżki
80 znaczników robotników
kostki i żetony zasobów
24 żetony rdzeni zasilających
66 żetonów punktów zwycięstwa
30 znaczników kropli wody
24 sześciokątne znaczniki egzoszkieletów
4 dwustronne karty pomocy
8 kart liderów
4 banery graczy z plastikowymi podstawkami
8 znaczniki podróży w czasie i morale
32 znaczniki ścieżki
36 karfli Warpu
60 kafli budynków
11 kart puli rekrutacji
11 kart puli wydobycia
12 dwustronych kafli osi czasu
kafel uderzenia
18 kafli superprojektów
2 kości badań
kość paradoksu
dwustronny kafel akcji ewakuacji
12 kafli anomalii
45 kafli przełomu
15 kafli upadającej stolicy
9 kafli niedostępnych heksów
8 kart warunków końcowych
16 kart początkowych zasobów
notes punktacji
16 żetonów paradoksu
planszę "Dzień Sądu"
10 eksperymentów 1. poziomu
10 eksperymentów 2. poziomu
kartę warunku końcowego
2 kości trajektorii
żeton "Ocelenie Ziemi"
żeton "Przypieczętowanie Losu"
planszę chronobota
baner chronobota
6 znaczników egzoszkieletów w kształcie heksów
8 kafli Warpu Chronobota
6 żetonów Chronobota
kość Chronobota
instrukcję


Recenzje i materiały dodatkowe:

Opis w serwisie BoardGameGeek (j. ang.)

- Oceń i wystaw recenzję