Przerwa organizacyjna!

W związku z przerwą świąteczną, remanentem oraz planowanymi zmianami organizacyjnymi do odwołania nie będzie możliwe składanie zamówień w sklepie.

W przypadku pilnych spraw prosimy o kontakt.


infolinia (pon-pt | 10:00 - 17:00):

22 266 84 88
801 011 608

 

fax: 22 266 80 84
e-mail: kontakt@groteka44.pl

GG online (kliknij i pisz):
GroTekarz Kamil
GroTekarz Tadeusz


Odbiór osobisty:
Warszawa Białołęka - sprawdź

Kategorie



Agricola (wersja dla graczy)

Nowa, odświeżona edycja świetnej gry symulacyjno-ekonomicznej
- Oceń i wystaw recenzję
Kod produktu: 15731
Wydawca: Lacerta
Liczba graczy:  1-4
Zalecany wiek: od 12 lat
Czas gry: ok. 90 minut
Autor: Uwe Rosenberg
Wydanie: polskie
Instrukcja: polska - pobierz
Suplement: polski - pobierz
Losowość: niewielki wpływ
Interakcja: w istotnym wymiarze
Złożoność: da się zrozumieć

Dostępność:
Wysyłka 24-48h
Cennik przesyłek - sprawdź
szt.
Cena netto: 109,67 zł 169,95 zł134,90 zł

Agricola (wersja dla graczy) - ekonomiczna gra planszowa w pełnym tego słowa znaczeniu


Agricola (wersja podstawowa) Uwe Rosenberga - czyli pierwowzór dla Agricoli (wersja dla graczy) - zadebiutowała w 2007 roku i od tego czasu zebrała multum nagród i wyróżnień, w tym w 2009 roku tytuł "Gry Roku 2009". Od lat figuruje na najwyższych pozycjach w rankingu BoardGameGeek.

To jedna z najlepszych pozycji wśród ekonomicznych planszówek - a teraz otrzymaliśmy ją w nowej "odświeżonej" odsłonie.

Tematyka gry planszowej Agricola

Przenosisz się do roku 1670, gdzieś w Europie Środkowej... Po pokonanej w końcu, trwającej przeszło 300 lat zarazie, ludzie na nowo odbudowują cywilizację - wznoszą i rozbudowują swoje domostwa, przekształcają łąki w użytki rolne, hodują na nich zwierzęta oraz uprawiają zboże i warzywa. Wcielasz się w jednego z rolników (i jego żonę) a Twoim zadaniem jest odrestaurować, zmodernizować, rozbudować i zapełnić swoje gospodarstwo trzodą chlewną oraz "własnym przychówkiem". Wygra gracz, któremu uda się to najlepiej, zdobywając najwięcej punktów.

W telegraficznym skrócie o najważniejszych zasadach gry planszowej Agricola (wersja dla graczy)


1. Każdy gracz otrzymuje planszę gospodarstwa, 5 "pionków" rodziny, 4 obory, 15 ogrodzeń oraz 7 kart usprawnień i pomocników.

2. Grę rozpoczynasz z dwoma drewnianymi izbami i dwoma pionkami (każdy członek rodziny musi posiadać własną sypialnię - z wyjątkiem piątego, dla którego pod koniec gry odblokowuje się taka możliwość).

3. Rozgrywka w Agricoli przebiega w 14 rundach, w podziale na:

  • Początek rundy - rozpatrzenie wszystkich kart posiadających oznaczenie „przed rundą”. Możesz za nie otrzymać dodatkowe dobra, czy też obniżą Ci one koszt użycia pomocnika.
  • Fazę przygotowań - dołożenie karty akcji na planszy głównej oraz rozłożenie surowców.
  • Fazę pracy - wykonywanie akcji dostępnych na planszy głównej, za każdego członka rodziny, którego posiadasz. Można np. wysłać go po surowce (materiały budowlane), po żywność, nasiona czy zwierzęta hodowlane. Można zatrudnić ich przy rozbudowie izb, budowie usprawnień, obory, ogrodzeń, przy oraniu czy pieczeniu chleba. W ramach wykonywania akcji następuje też "rozmnażanie", ale pamiętaj, że nowy członek rodziny potrzebuje najpierw swojego miejsca (izby). W grze dostępne są też akcje, które nie wymagają wysyłania pionka na planszę główną - np. jeśli posiadasz palenisko lub kuchnię to możesz przetwarzać żywności (zboże, warzywa, zwierzęta), możesz tez przegrupować stado czy użyć niektórych ze specjalnych zdolności robotników lub usprawnień.
  • Fazę powrotu do domu - zebranie pionków, po wykonaniu przez wszystkich graczy akcji.
  • Fazę żniw - w niektórych rundach następuje zbiór plonów, rozmnożenie stada i karmienie rodziny. Należy zapewnić każdemu członkowi rodziny 2 żywności (każdą brakującą żywność będzie trzeba wyżebrać, a każdy żeton żebrania to 3 punkty karne w końcowym podliczaniu).

4. Ostatnia runda kończy się żniwami, po których następuje podliczenie punktów. Punkty możesz otrzymać m in. za: zaorane pola, zboże, warzywa, zwierzęta, ogrodzone pastwiska, ogrodzone obory, izby, członków rodziny, za usprawnienia, za karty z punktami specjalnymi. Możesz też otrzymać ujemne punkty m.in za: posiadanie mniej niż 2 pól, za brak pastwisk, brak zboża, warzyw, brak któregoś ze zwierząt, czy za każdy niezajęty obszar gospodarstwa.

Najważniejsze różnice gry Agricola (wersja dla graczy) w stosunku do pierwowzoru


  • Wersja podstawowa była przeznaczona dla 1 do 5 osób, wersja dla graczy maksymalnie dla 4.
  • W nowej talii mniej jest kart pomocników i usprawnień, ale za to zawierają one dużo nowych pomysłów. Naszym zdaniem to zmiana na plus - gra nie traci dużo na złożoności, a zdecydowanie łatwiej planować rozwój gospodarstwa. Nadal jest całe morze możliwości i nawet doświadczonym wyjadaczom trudno podjąć decyzje, którą opcje rozwoju wybrać.
  • Jakość elementów w wersji dla graczy jest zdecydowanie lepsza.

Nowe wydanie Agricoli jest naprawdę imponujące. Pudło wypełnione akcesoriami po same brzegi. Wszystkie szczegóły są bardzo starannie dopracowane - drewniane znaczniki (zwierzęta, surówce, warzywa, zboże) oraz piony, ogrodzenia i obory. Plansze, planszetki i karty są świetnie zilustrowane, przejrzyste, barwne, praktyczne i z grubej solidnej tektury. Instrukcje opisane są w przyjazny, zrozumiały sposób - jedna przedstawia podstawowe zasady i mechanikę gry, druga szczegółowe opisy kart i symboli, które się na nich znajdują. Walory estetyczne naprawdę zachęcają do gry. :-)

Grę planszową Agricola (wersję dla graczy) polecamy nie tylko miłośnikom ekonomicznym gier planszowych. Jesteśmy pewni, że widok szczęśliwej, najedzonej rodzinki, w pięknym kamiennym domu, obsianych pól i trzódki w zagrodzie, sprawi przyjemność każdemu. Dzięki wielu możliwościom rozwoju i losowym doborze kart, gra jest bardzo regrywalna, więc czeka Was wiele ciekawych rozgrywek.

Gra zawiera dodatkowe zasady umożliwiające także rozgrywkę w wariancie jednoosobowym oraz różnego rodzaju alternatywne warianty gry wieloosobowej, przez co staje się jeszcze ciekawsza.

Zestaw zawiera:  
planszę główną
4 plansze gospodarstw
planszę na duże usprawnienia
2 plansze rozszerzające planszę główną
2 żetony pól akcji
pole akcji "Praca dodatkowa"
23 zaorane pola/izby drewnianej chaty
16 izb glinianej chaty/kamiennego domu
36 żetonów "1 żywność"
8 żetonów "5 żywności"
3 żetony sugestii
10 żetonów dóbr
96 kart (usprawnień, pomocników, pól akcji)
drewniane znaczniki:
18 owiec
15 dzików
13 krów
30 drewna
24 gliny
14 trzciny
16 kamieni
24 zboża
18 warzyw
60 ogrodzeń
16 obór
20 członków rodziny
znacznik gracza rozpoczynającego

notes z tabelą punktów
instrukcję
załącznik (suplement) do instrukcji

Recenzje i materiały dodatkowe:
Opis w serwisie BoardGameGeek (j. ang.) Recenzja w serwisie Gildia
Unboxing w serwisie Turlnij Recenzja w serwisie Turlnij
Recenzja w serwisie For2Players Recenzja w serwisie Poltergeist
Recenzja w serwisie Games Fanatic Recenzja na blogu The Critical Boardgamer (j. ang.)
Recenzja na blogu Hiew's Boardgame Blog (j. ang.) Recenzja w serwisie RPG.net (j. ang.)
- Oceń i wystaw recenzję